Van aanvraag tot rijden
- Je kiest je (nieuwe) private leaseauto bij ons op de website en vraagt een offerte aan.
- We nemen contact met je op om de aanvraag door te nemen. Is alles naar wens? Wat is jouw behoefte? Sluit deze auto daarop aan? Daarna gaan we voor je aan de slag.
- You’ve got mail! De offerte zit in je mailbox.
- Heb je vragen? Neem dan contact op met onze leaseadviseurs.
- Akkoord? Vraag dan jouw inlog aan voor onze acceptatiemodule. Deze ontvang je binnen één werkdag.
- Log in en vul het acceptatieformulier binnen de beveiligde omgeving in. Op basis van jouw gegevens kijken we of jouw aanvraag goedgekeurd kan worden. Dit gaat volgens de regels van het Keurmerk Private Lease.
- Beide partijen akkoord? We nemen nog één keer alles met je door.
- We stellen het leasecontract voor je op. Lees dit rustig door. We nemen de tijd om al je vragen te beantwoorden.
- Jouw leasecontract wordt geregistreerd bij het BKR. Het bedrag wordt bepaald door de looptijd van jouw contract te vermenigvuldigen met je maandleasetermijn.
- Het contract ondertekend en de borgsom overgemaakt? We gaan de auto voor je bestellen! Gaat het om een auto uit voorraad? Wij zorgen dat de auto er spic en span bij staat!
Inruilen huidige auto
Je huidige auto verkopen? We kunnen je auto taxeren en hiervoor een waarde laten bepalen. Is dit voor jou akkoord? Dan maken wij dit bedrag rechtstreeks aan je over. Of gebruik dit bedrag om je maandelijkse leasetarief te verlagen.
Optionele vooruitbetaling
Voor het ingaan van je contract kun je ervoor kiezen om een vooruitbetaling te doen. Zo kun je het maandelijkse leasetarief verlagen. Informeer bij onze leaseadviseurs naar de mogelijkheden.
Adreswijziging
Ben je onlangs verhuisd? Geef je nieuwe adres aan ons door zodat wij over de juiste gegevens beschikken.
Andere gegevens wijzigen? Mail dan naar info@almn.nl.
Extra accessoire laten monteren
Caravan gekocht? Dan heb je een trekhaak nodig. Wanneer je een trekhaak of een andere accessoire aan je leaseauto wil laten monteren, neem dan vooraf even contact met ons op. We bespreken wat de gevolgen zijn en hoe we hiermee omgaan bij het inleveren van de leaseauto.
Buitenlandverklaring
Met je leaseauto naar een land buiten de EU? Vraag dan tijdig een buitenland verklaring aan. Met deze verklaring kun je aantonen dat je gemachtigd bent om in de leaseauto te rijden. Ga je met je leaseauto naar Marokko, Turkije, Tunesië of Oekraïne? Neem dan contact met ons op. Er is namelijk een KvK stempel vereist.
Je leasecontact eerder opzeggen?
Dit kan voorkomen. Bijvoorbeeld bij een onverwachte gebeurtenis. Zoals verlies van je baan of een scheiding. Wanneer je je contract wil opzeggen vòòr de einddatum brengen wij een opzegvergoeding in rekening.
Rij je langer dan 12 maanden?
De opzegvergoeding bedraagt 25% over de resterende leasetermijnen.
Rij je korter dan 12 maanden?
De opzegvergoeding bedraagt 45% over de resterende leasetermijnen.
Het kan lonen om soms dus toch nog even door te rijden! Na het opzeggen verrekenen we de werkelijk gereden kilometers. Heb je minder kilometers gereden? Dan betalen we deze gewoon aan je terug. We nemen de auto in volgens ons innameprotocol.
Welke andere mogelijkheden heb ik?
Hier heb je vast nog niet aan gedacht. Iemand anders kan namelijk het leasecontract van jou overnemen. Heb je iemand gevonden? Wij doen een nieuwe financiële toetsing voor de nieuwe contractant. Is dit akkoord? Dan stellen we het leasecontract op voor de resterende leaseperiode. Voor de administratieve handelingen brengen wij eenmalig € 450,- in rekening.
Schadevrijverklaring
Wanneer er na afloop van het contract geen nieuwe leaseauto bij ons geleast wordt, kun je een schadevrijverklaring bij ons opvragen. Onze verzekeraar geeft dan een verklaring af waarin de schadevrije jaren worden vermeld.